§ 1.
POSTANOWIENIA WSTĘPNE



1. Niniejszy regulamin dotyczy zasad oraz warunków świadczenia usług informatycznych, komputerowych i naprawczych przez firmę DirtyPC „MAREK PYTLIK”, 97-300 Piotrków Trybunalski, ul. Łódzka 30a,b lokal 160, NIP: 6472531624 (zwaną dalej DirtyPC).

2. Serwis komputerowy DirtyPC wykonuje usługi dla osób fizycznych oraz firm i spółek (zwanych dalej Klientami).

3. Akceptacja regulaminu firmy DirtyPC jest warunkiem koniecznym dla podjęcia wykonania zleconej usługi. Podpisy złożone na dokumencie przyjęcia są wiążące a Klient dobrowolnie zgadza się na warunki i zasady ustalone w niniejszym regulaminie.

4. Klient traktowany jest przez DirtyPC jako wyłączny właściciel dostarczonego sprzętu, na zasadzie z art. 339 w zw. z art. 341 Kodeksu cywilnego, chyba że Klient wyraźnie oświadczy, że nie jest właścicielem sprzętu.

5. Rewers przyjęcia sprzętu do serwisu jest podstawowym dokumentem uprawniającym do odbioru sprzętu. W ewentualności utraty potwierdzenia, odbiór towaru umożliwia okazanie dokumentu tożsamości.

6. DirtyPC zobowiązuje się do ochrony danych osobowych, a także przestrzegania tajemnicy handlowej dotyczącej współpracy z Klientem.



§ 2.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ FIRMY



1. DirtyPC nie ponosi odpowiedzialności za dane oraz oprogramowanie i następstwa związane z ich utratą oraz za wady ukryte i fizyczne dostarczonego nośnika danych i / lub sprzętu komputerowego (np. uszkodzona struktura dysku, czynniki zewnętrzne mający wpływ na spójność danych, zalania sprzętowe, usterki układów i podzespołów).

2. Za akcesoria pozostawione w sprzęcie komputerowym, a nie zgłoszone w momencie oddawania sprzętu do naprawy DirtyPC nie odpowiada.

3. DirtyPC zastrzega sobie prawo do odstąpienia od wykonania usług naprawczych z powodu niedostępności na rynku odpowiednich części zamiennych lub też innych przyczyn niezależnych od serwisu DirtyPC.

4. Nienaprawiony sprzęt może posiadać objawy inne niż w momencie oddawania urządzenia do firmy DirtyPC. Wynika to z obecnie stosowanych technologii i metod ich regeneracji, szczególnie w przypadku napraw układów BGA, gdzie płyty w trakcie naprawy muszą być poddawane bardzo wysokim temperaturom. Podobnie sprawa ma się z uszkodzeniami mechanicznymi obudów komputerowych – zwłaszcza elementów ruchomych typu zawiasy – gdzie demontaż obudowy może ukazać rozmiar uszkodzeń. DirtyPC nie odpowiada za pogorszenie stanu nośnika informacji/sprzętu dostarczonego przez klienta na skutek podjętych zabiegów naprawczych.



§ 3.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ KLIENTA



1. Klient ponosi pełną odpowiedzialność prawną za posiadane nielicencjonowane oprogramowanie oraz wszelkie dane przekazane łącznie ze sprzętem komputerowym wraz z dołączonymi nośnikami.

2. Klient oświadcza, że jest świadomy, iż każda ingerencja w sprzęt komputerowy (z wykluczeniem instalacji systemów i oprogramowania) lub diagnoza może spowodować utratę gwarancji producenta.

3. DirtyPC nie przeprowadza aktywacji systemów operacyjnych oraz wszelkiej maści oprogramowania bez posiadania oryginalnych licencji przez klienta, chyba, iż licencja systemu bądź oprogramowania dopuszcza taką możliwość. Każda sytuacja, w której klient zleci nielegalną aktywację systemu operacyjnego bądź oprogramowania komputerowego zostanie niezwłocznie zgłoszona do odpowiednich organów.

4. W przypadku gdy oddany do serwisu sprzęt jest naruszony (np. wcześniejsze naprawy serwisowe, ślady zalania i korozji, ślady upadku, samodzielne próby naprawy lub jakakolwiek inna ingerencja lub naruszenie konstrukcji) DirtyPC zastrzega sobie prawo do doliczenia dodatkowych opłat bądź też zmiany warunków, wydłużenia lub odmówienia naprawy (po wcześniejszym poinformowaniu Zamawiającego) – w przypadku odmowy naprawy przez jedną ze stron, Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów diagnozy.

5. DirtyPC informuje, iż sprawność użytkowa oraz stan wizualny sprzętu dostarczonego do naprawy może ulec pogorszeniu w wyniku wykonywanych czynności diagnostycznych i napraw (np. ukryte pęknięcia obudowy ujawniające się dopiero w trakcie naprawy, przetarte przewody, tasiemki itp.), co wynika z wad ukrytych, ujawniających się dopiero w momencie podejmowania ww. czynności. DirtyPC nie ma na to wpływu i nie ponosi za to odpowiedzialności, a ewentualne koszty naprawy tych wad pokrywa Klient.



§ 4.
CZAS REALIZACJI I TERMINY



1. DirtyPC gwarantuje przeprowadzenia stosownych operacji prowadzących do diagnozy urządzenia, wyceny kosztów naprawy oraz realizacji w terminie 21 dni roboczych od złożenia zlecenia w firmie DirtyPC przez klienta.

2. Niniejszy termin może się wydłużyć do 90 dni roboczych z racji na zdarzenia losowe procesu diagnostyki, naprawy i ogólnego zrealizowania zlecenia, tj. opóźnienia w dostawach części niezbędnych do realizacji usługi, pomyłek niezależnych hurtowni i dostawców oraz firm transportowych, czasu reklamacji uszkodzonych podzespołów i części niezbędnych do realizacji zlecenia, zamówień zagranicznych, usterek sprzętu serwisowego, niespodziewanych usterek występujących z winy Klienta bądź firmy DirtyPC, braku dostępnych części oraz wszelkich innych sytuacji utrudniających realizację zlecenia.

3. Klient ma obowiązek odbioru i zapłaty za usługę zleconą firmie DirtyPC w terminie 7 dni roboczych od dnia poinformowania Klienta o zakończeniu realizacji usługi na podany w zgłoszeniu numer telefonu telefonicznie bądź sms’owo. Jeśli Klient nie podał numeru telefonu a adres mailowy, zostanie poinformowany mailowo.

4. Jeśli klient nie odbierze sprzętu zgodnie z terminem odbioru zawartym w regulaminie, jego urządzenie zostanie zmagazynowane na 30 dni kalendarzowych w kwocie 10,00zł brutto / dzień. Opłata jest naliczana również wskutek braku możliwości poinformowania Zamawiającego o możliwości odbioru, wynikającej z jego winy (np. podany zły nr telefonu, bądź nieodbieranie telefonu, brak kontaktu mailowego itp.).

5. Jeśli sprzęt nie zostanie odebrany z DirtyPC po terminach ustalonych w regulaminie Klient akceptując niniejszy regulamin dobrowolnie przekazuje go na rzecz firmy DirtyPC. Firma DirtyPC tym samym odstępuje od roszczeń za brak zapłaty za wykonaną usługę oraz koszty magazynowania sprzętu.

6. Jeśli klient mimo wymienionych wyżej warunków rości prawo do urządzenia którego nie odebrał i do którego ma prawo w wyznaczonym terminie, zostanie mu zwrócony jego sprzęt lub sprzęt o podobnej wartości i parametrach. Klient tym samym zobowiązuje się do zapłaty ustalonej kwoty wykonania usługi, kosztów magazynowania oraz 20% sumy kwoty wykonania usługi i magazynowania zadośćuczynienia z racji na wywołane przez klienta niedogodności i utrudnienia firmie DirtyPC (renoma firmy, zmniejszenie płynności finansowej firmy, koszty wewnętrzne itp.).



§ 5.
GWARANCJE SERWISOWE



1. Gwarancją nie są objęte: - uszkodzenia mechaniczne, chemiczne, termiczne oraz wywołane nimi skutki, - uszkodzenia powstałe na skutek napraw, przeróbek dokonywanych przez Klienta, niewłaściwego lub niezgodnego z przeznaczeniem i instrukcją użytkowania sprzętu, dokonywania przełączeń kabli pod napięciem, - uszkodzenia wynikłe z przyczyn losowych (zalanie, pożar, powódź itp.), - materiały eksploatacyjne (a także ich wymiana), kable podłączeniowe, - konserwacja przewidziana w instrukcji obsługi sprzętu, zabrudzenia, - instalacja i konfiguracja oprogramowania, - usunięcie bądź brak plomby gwarancyjnej jeśli była zastosowana.

2. Gwarancja obejmuje tylko i wyłącznie zakres wykonywanych usług naprawczych oraz elementy użyte do danej naprawy. Nie obejmuje innych usterek powstałych w trakcie trwania okresu gwarancyjnego na daną usługę lub element.

3. W przypadku naruszenia plomb gwarancyjnych, serwis zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji reklamacji.

4. DirtyPC zastrzega sobie od 7 do 21 dni roboczych na realizację reklamacji. Czas realizacji reklamacji naliczany jest od dnia dostarczenia sprzętu do naszego serwisu, lub w przypadku wysyłki – w następnym dniu roboczym po jej nadaniu.

5. Okres gwarancji przedłuża się odpowiednio o czas naprawy gwarancyjnej.



§ 6.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE



1. Klient oświadcza, iż zapoznał się z polityką prywatności (https://dirtypc.pl/regpry.html) oraz polityką RODO (https://dirtypc.pl/rodo.html) firmy DirtyPC oraz akceptuje ich warunki, które może znaleźć na stronie internetowej https://dirtypc.pl/ w zakładce INFORMACJE.

2. Klient po zakończeniu współpracy z firmą DirtyPC ma prawo do wyrażenia swojej rzeczowej opinii i oceny na temat całości współpracy w social mediach, stronach internetowych, gazetach, telewizji i innych massmediach. Firma DirtyPC zastrzega sobie prawo do pozwu strony umowy współpracy tj. Klienta, jeśli ten nie zachował się uczciwie względem firmy DirtyPC i nieadekwatnie do całości współpracy wystawił rażąco odmienną opinię i/lub ocenę, tym samym świadomie szkaluje wizerunek firmy DirtyPC i przyczynia się świadomie do strat firmy DirtyPC związanych z wyrażoną opinią. Stroną sporu i/lub sprostowania zostanie najbliższy sąd powszechny.